TORSDAG 22 NOVEMBER

Hej kära blogg,
det var längesen som jag skrev här sist. Har inte riktigt hunnit med, har haft ganska mycket att göra i skolan och så. Har hänt ganska mycket sen jag skrev sist, vet inte riktigt i vilken ände som jag ska börja.
 
Vi fick hem en omplaceringshund för cirkus 2 veckor sedan, faktum är att jag har varit i kontakt med denna hunden innan (praktiken i somras) det var dock en av hundarna som jag inte träffade så mycket, utan han var där med sin matte. Har aldrig ens kunnat tänka tanken på att det skulle bli såhär, det är ju mycket känslor från båda håll. Bruce heter han, är 19 månader (snart 20) och är full av jävelskap, inte nog med det så är han jävligt ouppfostrad med (på vissa plan) haha, men han är mysig och han har kommit in väldigt bra i våran familj och det är ju en lättnad. 
 
Vad mer har hunnit hända? Jag har besökt en synagoga och en moské för första gången i mitt liv och satan så intressant det är alltså. Hade prov på religion idag (Juden-,Kristendom och Islam) det kändes helt okej, vet med mig att jag faktiskt hade kunnat plugga mer och varit lite mer insatt i diskussionerna som vi haft under lektionstid. Men så känner jag i stort sett efter varje prov vi har, att jag hade kunnat ge mer. Tror att det har att göra med ambitioner och lite annat. Men men, godkänd blir jag nog utan tvekan i alla fall och det är huvudsaken.
 
Detta som jag skrivit nu var egentligen inte det som jag hade tänkt skriva faktiskt, utan det jag hade tänkt skriva var om helt andra saker. Men jag tror jag väntar med det, för det är inte så bråttom. Kände bara att jag behövde skriva av mig för att det är mycket som händer just nu, man vet liksom inte vart man har folk. Väldigt trist, men samtidigt så är det inte bara min förlust. 
 
För att avrunda detta långa inlägg så kan jag även meddela att jag har Nationella i Svenska imorgon, skriftligt. Vi har tur som får ha våra datorer (dock utan internet) då slipper man i alla fall att sitta och skriva som satan och ändra osv, väldigt skönt. Nu ska jag invänta att Matilda och Madelene kommer hit, sen ska vi åka iväg en sväng på äventyr. Vi hörs, ha det så bra så länge. Puss på er!
 
En bild på fina Bruce. :)

Kommentarer
Postat av: Kimmey ~ Kung varje dag

2012-11-22 @ 16:42:59
URL: http://bimbolie.blogg.se
Postat av: Kimmey ~ Kung varje dag

sv: Ja! Det är ju skitbra!

2012-11-26 @ 19:46:19
URL: http://bimbolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0